"Niepowszedni. W potrzasku" - Justyna Drzewicka

Justyna Drzewicka, autorka drugiego tomu Niepowszednich, znów zabiera nas do krainy, miasta Ferretek. Znów możemy wczuć się w rolę głównego bohatera i razem z nimi przeżywać przygody.

W drugiej części nasi bohaterowie docierają do miasta Ferretek, by tam w spokoju i oczywiście bezpieczeństwie zamieszkać. Już w końcu nie mają się o co martwić. Lecz pewnego dnia zostają oskarżeni przez nieznanego sobie posła o okropne rzeczy, których nie uczynili. Okazuje się, że jest to Wales - ich dawny wróg, w przebraniu posła Cesarstwa Gospar. Żąda zadośćuczynienia, czym ma być zabranie Niepowszednich na proces do Łajdackiego Krańca.

Na niekorzyść Walesa, w czasie przesłuchania musi im towarzyszyć Kniaź. On jednak znajduje się daleko i przybędzie dopiero za dwa tygodnie. Dzięki temu nasi bohaterowie zyskują kilka tygodni na odnalezienie rozwiązania i uniknięcia niewoli.

W międzyczasie poznają wielu nowych przyjaciół, ale także spotykają kilku nowych, jak i starych wrogów.

Czy uda im się uciec? A może znów będą mieli pecha? Tego dowiesz się z książki :)

* * *
Przyznam szczerze, że na początku nie chciałam czytać tej książki. Dlaczego? Nie znałam autorki, wydało mi się to nieciekawe i w ogóle. Na szczęście mile mnie zaskoczyło.

Ważne przypomnienie: Kim są Niepowszedni? To ludzie obdarzeni niezwykłymi zdolnościami: możliwością rozumienia zwierząt, dobrym pływaniem lub leczeniem nawet najbardziej nieznanych schorzeń, ale to nie wszystkie umiejętności jakie mogą posiadać.

Książka skierowana bardziej do młodszych czytelników (13-15 lat) lub takich, którzy rozpoczynają swoją przygodę z czytaniem lub książkami bardziej fantasy. Szybko się ją czyta, prawie przez cały czas toczy się jakaś akcja.

Plusem jest to, że niektóre szczegóły są przypominane np. jakaś rzecz z poprzedniej części, bo jak wspomniałam książka jest dla młodszych (młodszych ode mnie, oczywiście :D ) i przez co myślę, że mogą oni nie pamiętać niektórych fragmentów z części poprzedniej.

Książka ma bardzo ładną okładkę, podoba mi się też załączona wewnątrz mapka. Właściwie w prawie każdej książce podobają mi się mapki. Dzięki temu możemy "sprawdzić" dokąd bohaterowie się w danym czasie znajdują i dokąd zmierzają.

Moja ocena:


Za egzemplarz do oceny dziękuje Wydawnictwu Jaguar :*

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Sarah J. Maas - cykl "Szklany Tron" - 3 tomy

"Posępna Litość" - Robin LaFevers - krótka opinia

"Obsydianowe serce. Część 1" - Ju Honisch